Mi az a TACFIT?

Erő, állóképesség, gyorsaság, kitartás, szabad mozgás fájdalom nélkül. Aki sportolni kezd ezeket szeretnék javítani. A TacFit edzés rendszerének – a többi funkcionális edzés rendszertől eltérően – minden eleme kifejlesztett és implementált egy egységes holisztikus rendszerbe az emberi test működésének optimalizálására.

TacFit története röviden:

Scott Sonnon – az edzésrendszer megalkotója – 1990-ben az USA Sambo válogatottjának edzője volt. Edzettjei között elsősorban sporotolók, de hivatásos rendőrök, különleges egysègek tűzoltóság, határőrség is voltak. Edzései során megfigyelte, h nyomás alatt jobban teljesítenek a sportolók, de ez nem mindig történt káros következmények nélkül. Egy tűzoltó nem mehet szolgálatba akkora izomlázzal, hogy mozdulni sem tud. Egy rendőr nem tud sérült combizommal a betörő után futni. Ennek eredményeként fejlődni kezdett a TacFit és további előnyökkel párosult:

  • mobilitás helyreállítása – ezzel javítva, akár megszüntetve a mindennapi életvitel okozta diszkomfort, vagy fájdalom érzetet – ahogy Alberto Gallazzi- a TacFit EU igazgatója mondja: behúzott kézifékkel hiába nyomjuk a gázt – ha nincs sérülés helyrejön a megfelelő testtartás, kialakulnak a megfelelő mozgásminták
  • stresszt kezelés: küldetéskor stresszhelyzetben a hivatásos személyeknek, a holtpontokon át kell tudjanak lendülni, a lehető legkiválóbban eljárni az adott helyzetben.

Az edzés módszertana:

Progressziók és regressziók: a gyakorlatoknak 4 nehézségi szintje van: az első szint az irodában ülő, korábban soha semmiféle mozgást nem végző embertől, egészen teamleader szintig. Ez segít elsajátítani, csiszolni a gyakorlatot a megfelelő kivitelezéséhez.

Protokollok: Az edzés 6 különböző protokollal és 26 workouttal és változatos eszközökkel biztosítja a folyamatos fejlődést. Fontos a változatos edzésterhelés: ezt nem csak változatos eszközökkel vagy az ismétlés számokkal, de az időintervallumok változatosságával, a gyakorlatok egymásra építésével is elérhető. Az ember nagyon hamar adaptálódik a terheléshez, de ez a progresszió nem lineáris. Képzeljük el: 20 éves korunkban képesek vagyunk 50kg-ot elmelni. Heti 2,5 kg-os progresszióval 25 éves korunkra már 700kg-ot lennék képesek emelni, ami lehetetlen.

Eszközök: Kettlebell, clubbell, parallette, medicin labda, húzódzkodó rúd, torna gyűrű, sandbag illetve plyometrikus dobozok segítségével, vagy saját testsúllyal.

Biokémia: TacFit fejleszti az emberi biokémiának mind három kapuját: az izomépítő kapu (anabolikus), zsírégető kapu (katabolikus), szervezetben zajló anyag és energiaáramlás kapu (metabolikus)

Az edzésrendszer inteligensen igazodik a belső, hormonális rendszerhez, segít a gyakorlatokra fordított energia visszanyerésére. Fontos egy rendőr, tűzoltó, vagy speciális egység, de más sportág sportolója esetében is: aki gyorsabban regenrálódik, hamarabb nyeri vissza fókuszt egy stressz szituációban az nyer.

TacFit további előnyei:

  • Építi a funkcionális erőt, kitartást, állóképességet és agilitást.
  • Javítja a testtartást, biokémiai hatékonyságot
  • Minden izom fejleszt, nem csupán azokat, amiket strandon érdemes megvillanatani.
  • A mobilitás helyreállításával megszünteti az izületi diszfunkciókat, ami megszűnteti a fájdalamakat.